Е-виток: хто затягує запуск

Galka.if.ua

У Рівному введення системи електронного квитка у громадському транспорті можливе лише після зміни керівника міста. Адже нині Володимир Хомко не дає «добра» на впровадження такої системи. Якщо раніше він виправдовувався відсутністю закону та можливою кримінальною відповідальністю, то віднедавна такої відмовки активісти уже не прийматимуть.

Рада офіційно підтримала закон про впровадження безготівкового розрахунку за проїзд. І впровадження єдиної електронної системи «закипіло» у Львові, Житомирі та (навіть) Білій Церкві. А у Рівному й далі «затягують» цей процес. Ймовірно це робиться, щоб просто «списати» напрацювання інших, як це робили двієчники у школі. Своїх спеціалістів у Рівному вочевидь не вистачає, або ж просто тягнуть час для того, щоб мати змогу брати «відкати» від перевізників. Принаймні, так думають експерти, інформує кореспондент ERVE.UA
 

Все спихають на «картку рівнянина»

Е-квиток у місті планують інтегрувати до «картки рівнянина». І хоча про це вже говорять майже рік, якщо не більше, ніяких напрацювань ще й досі не представили.

«Зараз дійсні укладені договори з перевізниками на одних умовах, тепер потрібно думати яким чином ми можемо їх переоформити у випадку введення Е-квитка. Проблемою для нас є пільгові категорії населення. Якщо у Рівному їх ми можемо порахувати приблизно 60 тисяч осіб, що тоді робити із мешканцям інших міст та сіл. Яким чином повертати кошти за перевезення цієї категорії населення?!» - зауважує начальник управління транспорту та зв’язку Рівного Віталій Миронюк.


Не мають гадки про Е-квиток

На думку рівненського архітектора та координатора урбан-руху «Рівне велосипедне» Сергія Ковальчука, проблему можна було б вирішити, ввівши систему оплати послуг перевізників за пасажиро-кілометр, а не за кожного пасажира окремо.

«Багато-хто думає, що Е-квиток це всього лиш безготівковий розрахунок, але це далеко не так. Насамперед це збір та облік отриманих коштів за проїзд у громадському транспорті. Нині бізнесмени борються за пасажира, махнувши рукою на якість наданих послуг. А це призводить до порушення ПДР, графіку руху, простоїв на зупинках і тд. Мені цікаво, як Е-квиток будуть запроваджувати у Рівному. До прикладу, як у Тернополі де ходить кондуктор із касовим апаратом і видає квитки, чи наприклад, як у Львові, Хмельницькому чи Вінниці. Хочеться зрозуміти саму систему впровадження у нашому місті. Бо, судячи із вже почутого, я можу робити висновок, що наші чиновники взагалі поняття не мають, що таке Е-квиток»,- каже Ковальчук.

(один із видів Е-квитка у Парижі)

Адже насамперед це оптимізація коштів, про яку вище згадувалося.

«Якщо цю систему правильно запровадити – це дозволить вирішити багато питань. Зокрема, обсяг коштів за пільговиків. Зараз ніхто не знає, скільки повертати тому ж «Рівнеелектроавтотрансу», суми дуже і дуже приблизні», - зауважує Сергій Ковальчук.

Хомко і конкуренти

Неспроможність мера Рівного Володимира Хомка та його підлеглих завдає йому політичного удару. Адже зараз судячи із соцмереж тему запуску електронного квитка підхопили його противники. Зокрема, політик Дмитро Якимець активно підтримує угоду з корейською фірмою. Чи замовляє його команда антирекламу Хомка у місцевих ЗМІ на цю тему, достеменно невідомо, однак фактом є те, що він її постійно мусолить на сторінках свого Facebook.

Корейський слід

Дійсно, ще поки ніхто з чиновників не може пояснити, яким чином ця система діятиме у нас. Зрозуміло лише одне – у громадському транспорті будуть встановленні валідатори, які зчитуватимуть інформацію з «картки рівняни», чи з якоїсь іншої. А що робити тим мешканцям, які не мають рівненської реєстрації чи гостям міста. Купувати одноразовий квиток? Тоді потрібно встановлювати спеціальні термінали на зупинках та у самому транспорті. Питання: хто за це платитиме?

( У Львові запрацювала всистема оплати проїзду смартфоном)

Раніше це мала зробити корейська фірма «МST Global», яка підписала з Рівненською міською радою попередній договір. Але влада давно поставила хрест на цій фірмі. Ймовірно не задовольняє розмір «особистої вигоди», хоча контракт по суті не анульований і досі. Однак мер Хомко «відхрещується» від корейців, як тільки може.

Вартість проїзду

Хтось цьому радіє, інші навпаки стали на сторону корейців. Мовляв, таку пропозицію проґавили – мільйонні інвестиції.Однак, переважній більшості рівнян абсолютно байдуже, що за фірма керуватиме Е-квитком.
Їх цікавить насамперед вартість та якість послуг. Всі чудово розуміють, що проїзд у громадському транспорті однозначно зросте. Судячи з останніх тенденцій, у міжміському транспорті вартість у маршрутках збільшиться на 2-3 гривні однозначно.

 


Цікаво й те, чи вартість квитка залежатиме від кілометражу, тобто чим далі їдете, тим дешевше. До прикладу, така система діє в деяких регіонах Італії. Чи можливо, як у сусідній Польщі – вартість одноразового квитка залежить від часу поїздки (20, 45 та 75 хвилин). Ще один варіант, який підходитиме для «не рівнян» - проїзний на певну кількість поїздок. Себто, чи можна буде обрати номінал квитків: одноразовий, місячний, піврічний, річний. І чи така система стосуватиметься усіх видів громадського транспорту чи лише окремого (тролейбусів чи маршруток).

( зразок квитків у громадському транспорті Варшави)

Нині відомо, що введення єдиного квитка, тобто завдяки якому можна буде пересідати з маршрутки у тролейбус чи навпаки, не можливий. Оскільки влада повертає перевізникам гроші за кожного окремого пасажира. Зокрема, мова про пільговиків. Якщо ж будуть робити це за кілометраж, тоді такий варіант оплати за проїзд можна розглядати.

Підсумовуючи усе вище сказане, можна стверджувати, що у владних кабінетах поки немає зацікавлених у швидкому введенні Е-квитка. Адже поки немає прозорого обліку грошей, доти вони можуть осідати у потрібних кишенях. А громадяни можуть й надалі їздити у столітніх тролейбусах та «рваних» маршрутках.

Юлія ДРУКТЕЙНІТЕ

К сожалению, браузер, которым вы пользуетесь, морально устарел,
и не может нормально отображать сайт.

Пожалуйста, скачайте любой из следующих браузеров: