Бренд Рівного. «Судний день»

колаж ERVE.UA

Четвер 31 березня може стати «п’ятницею 13-го» для керівництва Рівного. Не хочемо натякати на містику, але цього дня все може піти не по сценарію. Завтра будуть вирішувати кілька важливих питань. Зокрема, на сесії Рівнеради мають проголосувати за бренд міста. В іншому випадку – будуть порушені умови договору з Міністерством інфраструктури та розвитку Польщі, яке є розпорядником грантових коштів ЄС. Далі лише факти – висновки за вами.


Редакція ERVE.UA отримала відповідь на свій запит від Міністерства інфраструктури  та розвитку Республіки Польща, де йдеться про всі деталі гранту під назвою «Розвиток малого та середнього бізнесу міст Люблін та Рівне», в рамках якого розроблявся бренд Рівного. Всі умови та суми витрачених коштів із поясненнями розмістилися маже на двох сотнях сторінок. Тоді, як відповідь виконкому Рівнеради на аналогічні запитання, «втиснулася» на трьох сторінках формату А4. 

Попри це ми не будемо перераховувати довгий список пунктів гранту, лише подамо ключові моменти, які з одного боку розставляють крапки над «і», а з іншого – спонукають до нових запитань щодо використання грошей ЄС.

Хто несе відповідальність

У даних Міністерства зазначається, що відповідальним за реалізацію проекту є виконком Рівненської міської ради (Бенефіціар). В усіх поданих звітах та договорах стоїть підпис мера Рівного Володимира Хомка. 


Окрім цього, ми запитували які організації реалізовували пункти гранту. Серед наданого Міністерством списку є відсутнім!!! Центр сприяння бізнесу, про який ми писали у попередніх матеріалах. Відтак, цілком ймовірно, що такої організації ніколи офіційно і не існувало. Це підтверджується відсутністю даних у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Цікаве інше – серед підприємств, які реалізовували пункти гранту наступні:



Фірм багато, з’ясувати деталі про всіх часу не мали, але спробували детальніше розглянути хоча б одну з них - «Волинь бізнес-сервіс», яка, пригадується, навіть рекламувалася 2 роки тому у ряді рівненських ЗМІ. Зокрема, контактною особою фірми є відомий нам Сергій Ващук, який опікувався проектом «Розвиток малого та середнього бізнесу міст Люблін та Рівне» та Центром сприяння бізнесу. Відповідно до даних ЄДР він не є керівником ТОВ  «Волинь бізнес-сервіс», однак такою є Бульда Вікторія Василівна. 

Напевно, це зовсім співпадіння, що дане підприємство було зареєстроване буквально відразу після отримання гранту – в середині березня підписана угода, а через 2,5 тижні вже була готова реєстрація ТОВ  «Волинь бізнес-сервіс». 



Цікаве також інше, відповідно до угоди місто мало виконувати чимало робіт причому найрізноманітніших – від друку поліграфії до частування гостей фуршетом. Так уявіть собі, що всі ці види робіт і були прописані у КВЕДах даного підприємства.

Шукаючи інформацію про пані Бульду в мережі Інтернет ми з’ясували, що у 2012-му році вона була офіційним спостерігачем на виборах до Верховної Ради, не кого не будь, а нинішнього мера Рівного Володимира Хомка. Співпадіння? Не думаємо.



Що і коли мали зробити

Термін реалізації проекту «Розвиток малого і середнього підприємництва міст Рівного та Любліна» був розрахований з 01.05.2012 по 30.04.2015 рік. Проте на прохання рівненської сторони він був продовжений до 31 грудня 2015-го. 



Завтра, 31 березня, для керівників проекту є дуже важливим днем. Оскільки, саме до кінця березня, згідно з умов, вони мають подати фінальний звіт реалізації грантових коштів. Відтак, можемо пропустити, що за бренд, який розробляла компанія «Branders», так звані «кільця», депутатів «попросять» проголосувати. Оскільки, обравши альтернативний варіант логотипу, а відповідно це вже буде новий бренд-бук, міська влада таким чином не виконає умови гранту, за яким компанії «Branders» вже заплачено. 

Невідомо, як буде відбуватися повернення коштів і чи взагалі буде це повернення, тому що в угоді чітко сказано, що кінцевий продукт – це бренд-бук, який має бути затверджений Рівненською міською радою. Тобто, якщо міська рада не затвердила, то, за нашим суб’єктивним припущенням, і оплати не мало б бути, або сплачено лише за частину робіт.

Відтак, керівництво Рівного негласно перебуває у «позі»: або послухати громаду, або порушити договір з ЄС і, ймовірно, отримати штрафні санкції. 

Ще один «провал»

Сайт rivnebusiness.com.ua - є ще одним важливим пунктом угоди. Фактично, ми можемо назвати його одним із основних. Сайт мав би стати обличчям рівненського бізнесу та своєрідним помічником. Але він ще й досі не готовий. Нагадаємо, що проект реалізовувався більше двох років і за офіційними даними на розробку сайту та його наповнення заплатили 5 тисяч євро. 



Ми не хочемо акцентувати увагу на заробітних платах реалізаторів проекту, які складали в середньому 800 євро в місяць (навіть за півставки). Чи інші «сумнівні» витрати. Такі, як півтора тисячі євро на флешки, 5 тисяч євро на ротацію роликів на радіо чи встановлення біл-бордів у Рівному.



Основним моментом є бренд міста, за який повинні голосувати депутати. Чи стануть вони співучасниками «плану», стане відомо завтра, 31 березня.

Юлія ДРУКТЕЙНІТЕ

К сожалению, браузер, которым вы пользуетесь, морально устарел,
и не может нормально отображать сайт.

Пожалуйста, скачайте любой из следующих браузеров: